لیست اختراعات پوريا مجيدي


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 3
تاریخ اظهارنامه: 1397/05/15
مالک/مالکان: آقاي پوريا مجيدي
تاریخ ثبت: 1398/04/01
مخترع/مخترعان: پوريا مجيدي
خلاصه اختراع:

يكي از مناسب ترين وسايل حمل و نقل در حوزه شهري موتورسيكلت مي باشد. استفاده از اين وسيله نقليه مي تواند منجر به كاهش بار ترافيكي شهر ها شود. اما استفاده از اين وسيله نقليه خالي از معايب نيست از عمده معايب آن داشتن آلودگي هاي زيست محيطي و ايجاد آلودگي صوتي است. جهت رفع آلودگي هاي زيست محيطي و صوتي، موتور سيكلت هاي برقي ساخته شده و به بازار عرضه شده است. اما به دليل زمان بر بودن شارژ باطري، اين موتور سيكلت هاي برقي، چندان مورد استقبال مصرف كنندگان قرار نگرفته است. جهت رفع مشكل باطري هاي دشارژ شده، ايده تعويض باطري دشارژ با يك باطري ديگر كه شارژ شده است ارائه شده. در اين اختراع سعي بر اين بوده كه راهكاري براي مديريت و كنترل تعويض باطري موتور سيكلت هاي برقي ارائه شود. به همين منظور دستگاه هاي هوشمند شارژ باطري در سطح شهر در نظر گرفته مي شود، اين دستگاه ها داراي سلول هايي براي شارژ باطري مي باشند. هنگامي كه شارژ باطري موتور سيكلت در آستانه اتمام قرار مي گيرد، راكب موتورسيكلت جهت تعويض باطري به اين دستگاه مراجعه كرده و باطري دشارژ شده موتور سيكلت را در سلول خالي دستگاه قرار داده و يك باطري شارژ شده دريافت مي كند. مديريت تعويض باطري ها و كنترل دستگاه شارژ توسط اتوماسيون هوشمند و تحت نت صورت مي گيرد.

تاریخ اظهارنامه: 1399/10/11
تاریخ ثبت: 1400/01/17
مخترع/مخترعان: پوریا مجیدی
خلاصه اختراع:

خلاصه اختراع موتور دوگانه سوز با شمع دوبل در موتورهاي پيستوني با افزايش دور موتور مدت زمان سيكل احتراق كاهش مي يابد. با كاهش زمان سيكل احتراق فرصت موتور براي احتراق كامل سوخت كم مي شود. درنتيجه، به منظور تكميل احتراق سوخت در دورهاي بالاي موتور، شمع بايد زودتر جرقه بزند. حال، با توجه به اينكه سرعت شعله گاز طبيعي نسبت به بنزين كمتر است، اين مشكل محسوس تر مي شود. در نتيجه مقدار پيش انداختن زمان جرقه شمع موتور، در حالت گاز سوز، نسبت به حالتي كه بنزين مي سوزاند، بايد بيشتر افزايش يابد. اين كار منجربه افزايش كار منفي در مرحله تراكم مي شود كه سبب كاهش بازدهي چرخه مي شود. در اين اختراع جهت بهبود احتراق گاز طبيعي و رفع اين مشكل يك شمع به هر سيلندر اضافه شده است. با اضافه كردن يك شمع به هر سيلندر خواص احتراق گاز طبيعي بهبود مي يابد. در اين اختراع، اثر دو شمعه كردن هر سيلندر، بر موتور در حالت گاز سوز مورد بررسي قرار گرفته است. با اضافه شدن شمع بازده حرارتي افزايش مي يابد، در اين شرايط، ميزان CO و UHC نيز كاهش مي يابد. اين كاهش آلودگي و افزايش بازده به-علت كاهش نياز به پيش انداختن زمان جرقه شمع و احتراق كامل سوخت گاز طبيعي قبل از باز شدن سوپاپ دود خروجي است.

تاریخ اظهارنامه: 1395/10/23
تاریخ ثبت: 1396/04/21
مخترع/مخترعان: پوريا مجيدي
خلاصه اختراع:

زمينه فني : مكانيك تبديل انرژي _ نياز روز افزون جامعه بشري به استفاده از منابع انرژي پاك و ارزان در حال افزايش است. يكي از مناسب ترين سوخت هاي جايگزين، گاز طبيعي مي باشد. اما پايين بودن سرعت اشتعال گاز طبيعي باعث مي شود كه عملكرد موتور پيستوني در دورهاي بالا، به دليل كاهش زمان احتراق، ضعيف شود. اگر گاز طبيعي كامل نسوزد، علاوه بر افزايش مصرف سوخت، آلودگي نيز افزايش مي يابد و اثرات گلخانه اي زيادي را در پي خواهد داشت. براي جلوگيري از اين اثرات به ناچار مجبور به پيش انداختن زمان جرقه در موتور مي باشيم. اين كار منجر به افزايش كار منفي در مرحله تراكم مي شود، در نتيجه بازدهي چرخه كاهش مي يابد، محققان جهت بهبود احتراق گاز طبيعي(CNG) پيشنهاد اضافه كردن هيدروژن به گاز طبيعي را داده اند(HCNG). با اضافه نمودن هيدروژن به گاز طبيعي خواص شعله وري گاز به خواص شعله وري بنزين نزديكتر شده كه در نتيجه ي اين كار، نياز به پيش انداختن زمان جرقه، كمتر مي شود. يكي از مشكلات اساسي در اين راه ذخيره ي هيدروژن به همراه گاز طبيعي در مخزن CNG مي باشد. هدف از اين طرح حذف كپسول هيدروژن و يا حذف كپسول HCNG است. به اين منظور با توجه به اينكه درصد هيدروژن موجود در سوخت HCNG بسياركمتر از گاز طبيعي است، توليد هيدروژن مورد نياز در HCNG معقول و استفاده از دستگاه توليد هيدروژن بجاي ذخيره ي هيدروژن در مخزن، راهكاري مناسب به نظر مي رسد. در اين طرح با استفاده از هيدروراكتور، به روش الكتروليز، گاز هيدروژن و اكسيژن (HHO)، به صورت(On Board) از آب توليد مي شود. توان الكتريكي كه صرف الكتروليز مي شود، توسط دينام (آلترناتور) تامين مي شود. گاز (HHO) توليد شده به همراه گاز (CNG) وارد ميكسر شده، و با هواي ورودي به موتور تركيب مي شود. سپس تاثير گاز (HHO) بر پارامترهاي بازدهي، توان و آلودگي بررسي شده است. نتايج بدست آمده نشان مي دهد، با اضافه شدن هيدروژن راندمان حرارتي افزايش داشته، در اين شرايط كاري موتور، ميزان CO و UHC كاهش داشته است. اين كاهش آلودگي و افزايش راندمان به علت كاهش نياز به آوانس جرقه شمع و احتراق كامل سوخت است. در ضمن انرژي كه صرف الكتروليز مي شود به علت بالا رفتن راندمان احتراق موتور جبران مي شود.

موارد یافت شده: 3